2017. máj 02.

A poggyász

írta: CharlieBrown

Amikor az ember ilyen időtartamra (1 hónapra, vagy hosszabb időre) elutazik, képtelenség, hogy annyi ruhát be tudjon pakolni, amennyivel le tudná fedni hazaérkezésig az öltözködést. Ez rendben is van, de gondolni kell arra is, hogy mit vigyen, mennyi időre, és hol lesz út közben ruhatisztítási lehetőség.

Mit vigyünk?

Egyszerűnek tűnik: kinézünk az ablakon, és ha süt a nap akkor telerakjuk a poggyászt nyári ruhákkal, ha esik a hó, akkor meg síoverállal. De jó is lenne, ha ennyivel le lehetne tudni...

Hiába Kalifornia a Golden state, a Yosemite park még májusban is tud meglepetéseket okozni.

Yosemite Nemzeti Park - Tioga Road (2011 május) | NPS Photo

Itt is csak azt tudom javasolni, kezdjük a körút indulási pontjával gondolatban, és haladjunk végig az útvonalon! Adott időszakra tekintve az átlagos hőmérsékletekért mindig a weather.com oldalra megyünk, és ott nézzük meg mi a jellemző a térségben.

Ha ezzel megvagyunk, akkor konstatálhatjuk, hogy gyakorlatilag a filpflop papucstól a hágóvasig mindent bepakoltunk volna, ha lenne elég helyünk, de nincs. Mérlegeljünk.

Jelen utazásnál leginkább a Csendes óceán környékén leszünk, illetve sivatagi környezetben, a Yosemite, és Sequioa nemzeti parkok kivételével. Mondanám, hogy 19-re lapot húzunk, de egy softshell vagy átmeneti kabát tökéletesen meg fog felelni szerintem, minden másra ott a MasterCard. :) Nem elfelejtendő, hogy a poggyászunkat így is húzni fogja a túrabakancs/túracipő, szóval érdemes csínján bánni a poggyászba pakolt dolgokkal, pillanatok alatt el tudjuk érni a 23kg határt... A mosás nem lesz probléma, a szervezés részénél úgy állítottuk össze a szállásokat, hogy 4-5 naponta olyan szállásnál álljunk meg, ahol van mosási lehetőség.

Kis érdekesség az amerikai mosodákról (némiképp OFF, de időt és energiát lehet vele spórolni): első ilyen utunknál amikor Brooklynban mi magunk mostuk a ruháinkat, mindent úgy csináltunk, ahogy itthon megszoktuk: fehér, világos, sötét elkülönítve, 3 gépbe bedobál, mos, vár, szárítógép, kész. Fura volt, hogy az amcsik nem szórakoznak, és mindent, de tényleg mindent behajítanak egy gépbe: fehér női tangabugyitól a kék pólón át a fekete farmerig. És mégsem lesz foltos a ruha... 1 gép (persze nagyobb, mint a 3 kicsi, de nem számít), így ezzel ha időt nem is, de pénzt mindenképp spóroltak. A varázsszó: színfogó kendő. Tudom, nem a Marson éltem eddig sem, de nálunk akkor volt csak használatban, ha színes ruhákat dobtunk össze, és féltünk, hogy valamelyik ereszti a színét. Náluk egész máshogy ment. Mindent a gépbe hajít, hozzá 2-3 színfogó, és indul a rock'n'roll.
Hülyeségnek hangzik, apróság, lényegtelen, de utazás közben, amikor a leghaszontalanabb időtöltés a mosás, valamicskét azért lehet vele spórolni.

Általam javasolt/bepakolt dolgok

Kézi poggyász, illetve kiegészítő kézipoggyász

• műszaki cikkek (telefon, tablet, e-book)
  • töltőkábelek
  • hálózati adapter
  • okmányok (útlevél, beszállókártya nyomtatva, ESTA vízum, összes foglalás kinyomtatva angolul, autóbérlés papírjai)
  • menetrend mikor hova megyünk
  • váltás fehérnemű, póló, nadrág
  • digitális poggyász mérleg (trust me: a visszaúton űberhasznos lesz)
  • e-cigi cuccok
  • zajszűrős fejhallgató. 9 óra repülésnél megváltás!
  • powerbank, és másik powerbank mert abból sosem elég
  • fotós kézi tripod, ne kelljen vadidegeneket megkérni, hogy fotózzanak le.
  • készpénz

Igen, tudom, kinyomtatva a papírok. Minden megvan a telefonon is, de az ördög nem alszik, fene tudja mikor megy tönkre/lopják el/merül le a készülék.

Nagybőrönd

• 7-10db zokni (legyen köztük a túrázáshoz kifejezetten alkalmas jó nedvszívó!)
  • ugyanennyi alsónemű
  • 7db póló
  • 2db ing
  • 3db rövidnadrág
  • 1db farmer
  • 1db (rövid) melegítőnadrág
  • 2db pulóver
  • elsősegély csomag: nekem ilyen van, de az első linken mindenki ki tudja választani a neki megfelelőt. Túrázás közben mindenképp legyen nálunk!
  • szúró- vágóeszközök (olló és társai)
  • szennyes zsák (ezt egyik előző amerikai utunk alkalmával szereztük be a mosodában, roppant cool :) )
  • összehajtható utazóbőrönd (ezt is kinn vettük legutóbb, mindig egyel több poggyásszal jövünk, mint amennyivel mentünk. :D )
  • borotva
  • hálózati elosztó
  • Babi táskájában további női extrák, úgy mint
    • hajvasaló
    • hajszárító (figyelni ám, hogy 110V-on is üzemeljen, egyébként olyan vérszegényen fogja a levegőt fújni, hogy lemegy a nap, mire megszárítja vele bárki a haját...)
    • piperecuccok

Nem tűnik soknak, Mégis megy a játék a grammokkal. Hazafele pláne, hisz van pár bevásárlóközpont, ahová el kell majd menni (érdekes módon a jenkiknél valahogy tudnak 2 méter közeli magasságú, 100kg feletti emberre is készíteni ruhát, ami nem úgy áll, mint tehénen a gatya).

És ha már megvan mit, de az még nincs meg, hogy mibe: számunkra a legfontosabb a biztonság volt, ezért kemény falú, nem zippzáros, hanem 3 oldalon külön zárható keményfalú bőröndökkel szerelkeztünk fel (Babinak egyébként pont New Yorkban kb. 6 éve, egy Delsey márkájú kiwizöld tüneményt, amit azóta is imád!)

Babi nagybőröndje - Delsey

Egy a lényeg, TSA lockos legyen! Hazafelé nyitotta már ki a TSA a poggyászunkat, mert az alufóliát csőbombának nézték.

TSA zár, ahogy a bal oldali kis logo is tanúskodik róla, illetve a tobb odlali TSA002 kód

A fóliázni/nem fóliázni kérdéskörhöz: ha valaki fel akarja feszíteni, úgyis megteszi, nem a fólia fogja megvédeni. Ezen okból kifolyólag bár mi is fóliázzuk (magunk) a bőröndjeinket, azt pusztán az esztétikai okokkal magyarázzuk. Így nehezebben sérül meg a repülőtéri pakolászás, dobálás közben a felülete, de kb. ennyi a funkciója számunkra.

A következő bejegyzésben már a próbapakoláson átesve találkozunk.

social_facebook_box_blue.pngTetszett a bejegyzés? Kövess bennünket a Facebookon, és akkor tuti, hogy nem maradsz le semmiről! Ha valamibe belebotlunk nap közben, oda pillanatok alatt ki tudjuk tenni, legyen az egy érdekes fotótéma, vagy pár sornyi gondolat.

Szólj hozzá

pakolás csomagolás poggyász kézipoggyász bőrönd nagybőrönd